Tot 600 euro minder belastingen

BRUSSEL - Alle werkende Vlamingen krijgen volgend jaar een extraatje van de Vlaamse regering. Bij een tweeverdienersgezin kan dat tot 600 euro oplopen. Het gaat om een korting op de personenbelasting, waarmee de Vlaamse regering de koopkracht wil ondersteunen. Daarover is gisteren een akkoord bereikt, schrijft Het Laatste Nieuws.
Eén miljoen werkende Vlamingen krijgen dit jaar elke maand een goede 16 euro 'jobkorting', zoals de Vlaamse belastingverlaging heet. Dat bedrag - 200 euro op jaarbasis - wordt volgend jaar opgetrokken tot 300 euro per werkende Vlaming voor jaarlijkse inkomens tot circa 24.000 euro.

Alle andere werkende Vlamingen (circa 1,7 miljoen) krijgen in 2009 meteen 250 euro jobkorting. Wie met twee werkt, mag dus 500 of 600 euro verwachten. Het bedrag zal ook in één keer worden uitbetaald en niet langer in maandelijke schijfjes.

Het akkoord kadert in de Vlaamse begroting voor volgend jaar, die vrijdag in laatste lezing op de Vlaamse ministerraad komt. In totaal trekt de Vlaamse regering voor het plan 717 miljoen euro uit op haar begroting. Dit jaar is dat slechts 200 miljoen.

bron: Tijd

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License